تحصیل خلبانی در کشورهای خارجی

تحصیل خلبانی در کشورهای خارجی

توسط : تیم محتوا
1,420

اگر یک خلبان مشتاق خطوط هوایی هستید، انتخاب مدرسه پرواز مناسب اولین قدم برای رسیدن به رویای شماست. اگر تصمیم گرفته اید که برای تبدیل شدن به یک خلبان حرفه ای این قدم را بردارید، می توانید به تحصیل خلبانی در خارج از کشور فکر کنید. البته آموزش خلبانی آسان نیست و کسانی که متعهد به پرواز هستند باید بالاترین اراده را از خود نشان دهند. شما می توانید هر آکادمی هوانوردی در اروپا را انتخاب کنید، خواه مدرسه خلبانی در ایتالیا باشد یا در جاهای دیگر، اما مهم است که انتخاب درستی برای دنبال کردن حرفه خود به عنوان یک خلبان حرفه ای داشته باشید.

تحصیل در رشته خلبانی 

انتخاب خلبان شدن یک هدف شغلی بلند است که می تواند جاه طلبی های حرفه ای شما را به ارتفاعات جدیدی برساند. اداره فدرال هوانوردی (FAA) برای خلبان شدن شما را ملزم به داشتن مدرک معتبر نمی کند، اما کارفرمایان خلبانانی را ترجیح می دهند که در رشته های مرتبط مدرک گرفته اند.

با این حال، FAA  نیاز دارد که قبل از دریافت گواهینامه خلبانی تجاری، دو ماه آموزش زمینی را تکمیل کنید و حداقل 1500 ساعت در هوا ثبت نام کنید. مسیر خلبان شدن مستلزم کار زیادی است، اما اگر رویای شما پرواز بر فراز ابرها است، یک مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر برای تحصیل خلبانی در خارج از کشور، مکانی عالی برای شروع است.

در این لیست مکان های زیادی برای دریافت مدرک تحصیل خلبانی در خارج از کشور وجود دارد و حتی امکان تحصیل برای برخی از این مدارک به صورت آنلاین می باشد. با این حال، کارفرمایان بالقوه نگاه دقیقی به مؤسسه آموزش عالی که شما برای مدرک خود انتخاب کرده‌اید، می‌کنند، و مدارک تحصیلی از مؤسساتی مانند آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

در لیست ذیل، 8 مرکز برتری را که ممکن است بخواهید در مسیر خود برای خلبان شدن در نظر بگیرید، پوشش خواهیم داد. مدارک تحصیلی در ابتدای لیست ما برای انتخاب شغل شما مناسب‌تر است، اما همه مدارک کارشناسی که فهرست کرده‌ایم، شما را یک قدم به پرواز در آسمان نزدیک‌تر می‌کنند. 

برای بررسی کامل 8  مدرک برتر برای خلبان شدن و اینکه چرا آنها برای جاه طلبی های شغلی شما مفید هستند، ادامه این مطلب را بخوانید.

تحصیل خلبانی در کشورهای خارجی

 لیسانس هوانوردی

متداول ترین نوع تحصیلات عالی برای دنبال کردن زمانی که می خواهید خلبان شوید، مدرک لیسانس در هوانوردی است. در هر صورت، این نوع مدرک همه چیزهایی را که برای خلبان شدن باید بدانید را پوشش می دهد. دوره های تحصیلی مربوط به اخذ مدرک لیسانس در هوانوردی بسته به دانشگاه یا کالجی که انتخاب می کنید متفاوت است. 

با این حال، اکثر برنامه ‌های تحصیل خلبانی در خارج از کشور مستلزم پذیرش عمومی در مؤسسه آموزش عالی هستند که کلاس‌ها در آن برگزار می ‌شود و برای پیشرفت لازم است در وضعیت خوبی در دانشگاه باقی بمانید.

کار برای دریافت مدرک لیسانس در هوانوردی اغلب شامل تحصیل در مهندسی، الکترونیک و هواپیماهای پروازی است. بسته به مسیر شغلی که برای دنبال کردن انتخاب می‌کنید، دوره‌های تحصیلی شما ممکن است شامل تعمیر و نگهداری هواپیما، مدیریت فرودگاه یا هر تعداد دیگری از فعالیت‌های مرتبط با هوانوردی باشد.

برنامه های لیسانس هوانوردی معمولاً 4 تا 6 سال طول می کشد و برنامه های طولانی تر معمولاً شامل آموزش پرواز و سایر فعالیت هایی است که برای دریافت گواهینامه خلبان تجاری مورد نیاز است. برنامه‌های تسریع‌شده ممکن است به شما اجازه دهند که گواهینامه خلبانی خود را زودتر دریافت کنید، اما شما را به خوبی برای چالش‌های حین کار آماده نمی‌کنند.

دوره های خلبانی با برنامه لیسانس 

بسیاری از برنامه های لیسانس هوانوردی تحصیل خلبانی در خارج از کشور پس از اتمام به شما گواهینامه خلبان تجاری کامل می دهند. اکثریت قریب به اتفاق هواپیماهای مسافربری تجاری نیاز دارند که خلبانان آنها مدارک کامل چهار ساله را قبل از آموزش دریافت کنند و متقاضیان دارای مدرک لیسانس در هوانوردی عموماً مطلوب ترین نظر را دارند.

اگر می خواهید در همان لحظه ای که فارغ التحصیل می شوید شغلی در هوانوردی پیدا کنید، انتخاب برای مدرک لیسانس هوانوردی مستقیم ترین مسیر است. در طول دو سال آخر تحصیل خود، از شما انتظار می رود که فرصت های کارآموزی را در شرکت های هواپیمایی یا سایر شرکت های مرتبط پیدا کنید، که ادامه تحصیل در مقطع لیسانس در هوانوردی را به یک شغل بسیار حرفه ای تبدیل می کند.

برای خلبانان بالقوه ای که می خواهند وقت خود را در مسیر خود به آسمان بگذارند، برنامه های آموزشی دیگر ممکن است مناسب تر باشد. به خاطر داشته باشید که بسیاری از دوره‌های مشابهی که در برنامه‌های لیسانس هوانوردی تدریس می‌شوند، اجزای دیگر مسیرهای مدرک هستند و همیشه می‌توان پس از دریافت مدرک تحصیل خلبانی در خارج از کشور در رشته‌ای دیگر، مطالب درسی مربوطه را بررسی کرد.

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در اسلوونی

لیسانس علوم در فناوری هوانوردی

اگر تجربه خلبانی نظامی دارید یا قبلاً زمانی را در محیط دیگری گذرانده اید، مدرک لیسانس در فناوری هوانوردی ممکن است بهترین راه برای به دست آوردن بال های شما باشد. این مدرک علاوه بر اعطای مدرک لیسانس در اوج دوره تحصیلی شما، یک گواهینامه خلبان تجاری کامل نیز به شما ارائه می دهد.

از آنجایی که برنامه های فن آوری هوانوردی شما را برای پرواز آماده می کند، شامل مقدار قابل توجهی آموزش پرواز است. تعمیر و نگهداری هواپیما همچنین بخش قابل توجهی از دروس شما را شامل می شود، و شما یاد خواهید گرفت که چگونه سیستم های هواپیما را کار کنید. 
بعلاوه، آیرودینامیک و دیگر جنبه های فیزیک که در هواپیماهای عملیاتی کاربرد دارد را نیز بررسی خواهید کرد. 

آماده شدن برای خلبانی  با این دوره 

مانند لیسانس در برنامه های تحصیل خلبانی در خارج از کشور، دنبال کردن مدرک لیسانس در فناوری هوانوردی به احتمال زیاد همه چیزهایی را که برای خلبان شدن نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. انواع گواهینامه خلبانی که BS در برنامه های فناوری هوانوردی ارائه می دهد متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که برنامه ای را انتخاب می کنید که به اندازه کافی شما را برای مسیر شغلی تعیین شده خود آماده کند.

برخی از کارفرمایان بالقوه ممکن است مدرک کارشناسی در فناوری هوانوردی را نسبت به لیسانس هوانوردی مطلوب‌تر ببینند زیرا برنامه‌های BS اغلب دقیق‌تر تلقی می‌شوند. همچنین ممکن است در طول دوره لیسانس در برنامه فناوری هوانوردی بیشتر از آنچه در طول تحصیلات خود برای لیسانس هوانوردی یاد می‌گیرید، بیاموزید زیرا برنامه‌های کارشناسی معمولاً بیشتر جنبه فنی دارند.
 

تحصیل خلبانی در کشورهای خارجی

لیسانس علوم در مهندسی هوافضا

در حالی که مدرک لیسانس تحصیل خلبانی در خارج از کشور در مهندسی هوافضا شما را مستقیماً برای خلبان شدن آماده نمی کند، برنامه های آموزشی پرواز و کارفرمایان بالقوه در صورت داشتن مدرک در این زمینه، برنامه های شما را به خوبی مشاهده می کنند. 

بعد از اینکه مدرک لیسانس خود را در مهندسی هوافضا به دست آورید، قبل از اینکه بتوانید خلبان شوید، هنوز باید آموزش های قابل توجهی را پشت سر بگذارید، اما مدرک در این زمینه گزینه های شغلی بالقوه شما را به طور قابل توجهی بیشتر از لیسانس یا لیسانس هوانوردی باز می کند.

دریافت مدرک لیسانس در مهندسی هوافضا از اکثر مدارک موجود در این لیست سخت تر است. تنها تعداد انگشت شماری از دانشگاه های معتبر وجود دارند که برنامه های مهندسی هوافضا را ارائه می دهند، و به طور کلی برای ارائه درخواست های واجد شرایط، داشتن مدارک معتبر ضروری است. با این حال، هنگامی که درخواست شما تأیید شد، به منابع آموزشی جامعی دسترسی پیدا می کنید که شما را برای مشاغل مختلف آماده می کند.

برخی از دروسی که در یک برنامه تحصیل خلبانی در خارج از کشور در رشته مهندسی هوافضا می گذرانید، مانند آیرودینامیک و ترمودینامیک، نیز اجزای مهم درجات هوانوردی هستند. با این حال، سایر دوره‌ها، مانند دینامیک پروازهای فضایی و نیروی محرکه و قدرت فضایی، بیشتر به سمت مشاغل در ناسا و سایر سازمان‌های فضایی گرایش دارند.

پیشنهاد مطالعه:معرفی کتابهای آمادگی آزمون PTE

چگونه شما را برای خلبان شدن آماده می کند؟

اگر فقط می خواهید خلبان تجاری شوید، تکمیل یک مدرک کامل مهندسی هوافضا ممکن است زیاد باشد. با این حال، اگر پرواز برای یک خط هوایی مانند یک حرفه پشتیبان عالی به نظر می رسد در حالی که مسیرهای مختلفی را بررسی می کنید، دنبال کردن مهندسی هوافضا ممکن است یک مسیر آموزشی عالی باشد.

دریافت مدرک لیسانس در مهندسی هوافضا و تحصیل خلبانی در خارج از کشور که عمدتاً بر مهارت هایی که به عنوان خلبان به آن نیاز دارید متمرکز است. به علاوه، داشتن مدرک مهندسی هوافضا شما را در رأس لیست قرار می دهد که زمان درخواست برای کارفرمایان احتمالی در صنعت هوانوردی فرا می رسد.

لیسانس علوم هوانوردی

به عنوان یک دانشجوی کارشناسی که در رشته علوم هوانوردی تحصیل می کند، یاد خواهید گرفت که چگونه کل هواپیما را به همراه هزاران قطعه ای که آنها را در هوا نگه می دارد بسازید. علم هوانوردی ارتباط مستقیمی با خلبانی هواپیما ندارد، اما یادگیری دقیق نحوه عملکرد هواپیماها و اجزای سازنده آنها مجموعه مهارت هایی را در اختیار شما قرار می دهد که سایر متقاضیان شغل فاقد آن هستند.

زمانی که می‌خواهید هواپیما را نگهداری کنید یا قطعات هواپیمای جدید را مهندسی نمایید، معمولاً تحصیل خلبانی در خارج از کشور را در رشته علوم هوانوردی دنبال می‌کنید، گرفتن مدرک لیسانس در هوانوردی همچنین شما را برای تبدیل شدن به یک کنترل‌کننده ترافیک هوایی آماده می‌کند. 

در حالی که علم هوانوردی ممکن است به عنوان یک رشته تخصصی به نظر برسد، پیگیری این مسیر آموزشی در واقع شما را برای ده ها شغل بالقوه مختلف در بخش هوافضا آماده می کند.

تحصیل خلبانی در کشورهای خارجی

مدرک خلبانی در علوم هوانوردی

دریافت مدرک لیسانس هوانوردی مستقیماً شما را برای خلبان شدن آماده نمی کند. پس از فارغ التحصیلی، همچنان باید صدها ساعت تمرین داشته باشید، زیرا این برنامه کارشناسی هرگز شما را از لحاظ فیزیکی در کابین خلبان قرار نمی دهد.

با این حال، دوره هایی که برای دریافت مدرک هوانوردی و جهت تحصیل خلبانی در خارج از کشور شرکت خواهید کرد، بیشتر همان مطالبی را که دانشجویان هوانوردی می آموزند، پوشش خواهند داد. در عین حال، گرفتن مدرک لیسانس در هوانوردی مسیرهای شغلی بالقوه ای را باز می کند که دانشجویان هوانوردی نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند. 

حتی اگر سال‌ها را به عنوان خلبان سپری کنید، اگر بخواهید دنده‌تان را عوض کنید و به جای آن مهندسی هوانوردی را امتحان کنید، تحصیلتان در هوانوردی نتیجه خواهد داد.

لیسانس علوم در مدیریت هوانوردی

مدیران هوانوردی عملیات روی زمین را انجام می دهند که به خلبانان کمک می کند هواپیماهای خود را در هوا نگه دارند. اکثر مدیران هوانوردی برای شرکت‌های چارتر کار می‌کنند، اما می‌توان با شرکت‌های هواپیمایی بزرگ نیز شغلی در مدیریت هوانوردی پیدا کرد. 

در حالی که دوره های مدیریت هوانوردی هنگام تحصیل خلبانی در خارج از کشور شامل سوابق زیادی در مورد هواپیماها و نحوه کار آنها می شود، این مدرک در نهایت بیشتر در مورد مدیریت کسب و کار است تا خلبانی هواپیما.

پیشنهاد مطالعه:بهترین دانشگاه های رشته پرستاری

مدیریت هوانوردی

مدیریت هوانوردی یک مهارت بسیار تخصصی است و اکثر افرادی که این مدرک را دنبال می کنند در نهایت شغل خود را به عنوان مدیر هواپیمایی انتخاب می کنند. با این حال، اگر تصمیم به تعویض دنده و خلبان شدن داشته باشید، حضور در فرودگاه ها و اطراف هواپیما، ارتباطات زیادی را برای شما فراهم می کند. 

بعلاوه، تحصیل خلبانی در خارج از کشور و تجربه گسترده شما با هواپیما و فرودگاه زمانی که برای موقعیت‌های خلبانی درخواست می‌کنید، امتیاز محسوب می‌شود.

لیسانس علوم در تعمیر و نگهداری هوانوردی

اگر ایده خلبان شدن را دوست دارید اما می خواهید گزینه های خود را باز نگه دارید، مدرک در تعمیر و نگهداری هوانوردی می تواند انتخاب خوبی باشد. لیسانس شدن در مدیریت نگهداری هوانوردی یک مسیر تحصیلی جایگزین در همان رشته اصلی است که شامل مدیریت عملیات تعمیر و نگهداری هواپیما می‌شود و این مدرک بیشتر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در سمت‌های مدیریت یا عملیات قرار بگیرند.

تحصیل خلبانی در مدیریت تعمیر و نگهداری

به عنوان بخشی از برنامه لیسانس خود در تعمیر و نگهداری هوانوردی، اصول اولیه نحوه کار هواپیما را یاد خواهید گرفت و سپس اگر تصمیم به تغییر مسیر دارید، می توانید این دانش را در حرفه خلبانی به کار ببرید. اگر از قبل راه خود را در مورد هواپیماها و فرودگاه ها می شناسید، ورود به مدرسه پرواز و کسب بال راحت تر خواهد بود.

 داشتن مدرک تحصیل خلبانی در خارج از کشور در تعمیر و نگهداری هوانوردی، مسیر شغلی مشخصی را برای شما فراهم می کند، اما کار در یک محیط فرودگاهی به شما این امکان را می دهد که هر زمان که زمان تغییر باشد، افق های خود را گسترش دهید.
 

تحصیل خلبانی در کشورهای خارجی

لیسانس در علوم کامپیوتر

اکنون که تمام مدارک مهم مرتبط با هوانوردی را که می‌توانید برای خلبان شدن از آنها استفاده کنید، پوشش داده‌ایم، وقت آن است که به برخی از مدارک دیگر دست بزنیم که ورود به دانشکده های برتر پرواز و یافتن شغل خلبانی را آسان‌تر می‌کند. 

علوم کامپیوتر ارتباط بسیار کمی با علم پرواز با هواپیما دارد، اما هر مدرک مرتبط با علم به شانس شما برای شروع حرفه رویایی شما کمک می کند. به عنوان یک دانشجوی کارشناسی که در رشته علوم کامپیوتر تحصیل می کند، نحوه مهندسی سخت افزار کامپیوتر و توسعه نرم افزار را خواهید آموخت. 

مدرک در علوم کامپیوتر برای تحصیل خلبانی در خارج از کشور می تواند شما را برای مسیرهای مختلف شغلی آماده کند، بنابراین اگر رویای خلبان شدن شما محقق نشد، پس زمینه شما در علوم کامپیوتر گزینه های پشتیبان زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

مانند هر مدرک مرتبط با علم، مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر در برنامه های کاربردی برای موقعیت های خلبانی خطوط هوایی مطلوب به نظر می رسد. شما مستقیماً از مدرک خود در علوم کامپیوتر در طول یک روز متوسط به عنوان خلبان استفاده نخواهید کرد، اما پیشینه شما در نحوه عملکرد سیستم های کامپیوتری ممکن است به شما در درک تجهیزات پیچیده اویونیک که هواپیماها برای ماندن در هوا استفاده می کنند کمک کند.

می توانید برای تحصیل خلبانی در خارج از کشور و ارسال درخواست پذیرش خود در دانشگاه های برتر خلبانی، از خدمات 20پیمنت بهره مند شوید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد