دوج کوین ارزدیجیتال چیست

دوج کوین ارزدیجیتال چیست

توسط : تیم محتوا
1,211

Dogecoin نوعی ارز دیجیتال است که اکنون بسیار ارزشمند است، تا حدی به لطف پلاگین ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا که ارز دیجیتال را به آگاهی عمومی و سپس استراتوسفر وارد کرد. در خواهیم گفت که Dogecoin  چیست، چه کاری انجام می دهد، از کجا می آید و چگونه آن را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که برای خرید دوج کوین، حتما از کارشناسان این صنعت راهنمایی دریافت کنید.

Dogecoin  چیست؟

دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتالی به ظهور رسیده است که بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر که برای حل یک مشکل ایجاد شدند، Dogecoin  به معنای واقعی کلمه برای رقابت با بیت کوین و خرید یک دارایی دیجیتالی که توسط هیچ دارایی یا جریان نقدی پشتیبانی نمی شد ایجاد شد. اکنون مسیر تغییر کرده است و Dogecoin ارزش پول دارد.

ماهیت شوخی ظهور دوج کوین

همه چیز در مورد منشا سکه به ماهیت شوخی آن اشاره دارد.Dogecoin توسط مهندسان نرم افزار جکسون پالمر و بیلی مارکوس در سال 2013 به دنبال افزایش سریع قیمت بیت کوین ایجاد شد. آلت کوین در سال 2013 در حدود دو ساعت طراحی شد. سازندگان آن را بر اساس میم دوج، سگ شیبا اینو که به انگلیسی شکسته صحبت می‌کند، ساخته‌اند. از همین روست که بسیار برای خرید دوج کوین تردید دارند.

هیچ محدودیتی برای تعداد سکه‌هایی که می‌توان صادر کرد وجود ندارد که نشان‌دهنده پوچ بودن دارایی‌های دیجیتال است. علیرغم منشأ آن به عنوان تلاشی برای سرگرم کردن در عرصه ارزهای دیجیتال، Dogecoin جذابیت سرمایه گذاری یا گمانه زنی عمومی را به خود جلب کرده است. در میان معامله‌گران رابین ‌هود محبوبیت دارد و ارزش کل گزارش ‌شده همه دوج‌ کوین ‌های موجود در سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۸ میلیارد دلار است.

پیشنهاد مطالعه:ارزهای دیجیتال بانک مرکزی

از Dogecoin برای چه چیزی می توان استفاده کرد؟

مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، Dogecoin  می تواند به عنوان راهی برای انتقال پول بین افراد یا به عنوان پرداخت برای کالاها یا خدمات یا به سادگی برای ارسال پول نقد عمل کند. کاربران همچنین می توانند به صورت نیمه ناشناس تراکنش ها را انجام دهند، حتی اگر یک رکورد به صورت عمومی در بلاک چین در دسترس باشد. 

آنها می توانند این کار را بدون مراجعه به یک واسطه سنتی مانند بانک انجام دهند. برای خرید دوج کوین بهتر است حتما با مشورت قبلی اقدام کرد. Dogecoin  بر روی یک شبکه غیرمتمرکز از رایانه ها کار می کند که از یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین استفاده می کند. 

Dogecoin  ها از کجا می آیند؟

مانند سایر ارزهای رمزپایه، Dogecoin توسط شبکه غیرمتمرکز رایانه‌هایی که ارز را اجرا می‌کنند، استخراج می‌شود. رایانه های شبکه ای محاسبات پیچیده ریاضی را انجام می دهند که به طور مؤثر سکه ها یا بخش هایی از سکه ها را به عنوان پاداشی برای پردازش تراکنش ها باز می کند. هنگام خرید دوج کوین لازم است که از تجربیات فعالان صنعت ارز دیجیتال بهره برد.

تا سپتامبر 2022، حدود 132.7 میلیارد Dogecoin وجود داشت، اگرچه سکه های جدید به معنای واقعی کلمه در هر دقیقه ایجاد می شوند. بر خلاف بیت کوین که محدودیتی برای انتشار کلی دارد Dogecoin هیچ سقفی برای تعداد سکه هایی که می توان استخراج کرد، ندارد. 

به معنای واقعی کلمه، می توان تعداد نامحدودی سکه ایجاد کرد. این در حالی است که انتشار سالانه سکه های جدید محدود به 5 میلیارد است و این انتشار می تواند به طور نامحدود ادامه یابد. در حالی که Dogecoin (DOGE) به عنوان تقلیدی از ارزهای دیجیتال شروع شد، ارزش بازار قابل توجهی را به خود اختصاص داد و توجه گسترده ای را به خود جلب کرد. 

دوج کوین ارزدیجیتال چیست

دوج کوین، دارایی دیجیتال

دوج کوین بر اساس انشعابی از کد لایت کوین، یک دارایی دیجیتالی است که توسط تقاضای عمومی هدایت می شود و به عنوان یک نقطه پرش در دسترس برای تازه واردان ارزهای دیجیتال عمل می کند. افرادی که به دنبال خرید دوج کوین هستند، باید بدانند که موفقیت Dogecoin از زمان راه‌اندازی آن در سال 2013، الهام‌بخش رشد بسیاری از memecoinهای دیگر بوده است که به کل بخش دارایی‌های دیجیتال بازیگوش خود تبدیل شده‌اند که ارزش بازار فرهنگ اینترنتی در اقتصاد دیجیتال را ثابت می‌کند.

Dogecoin (DOGE)  منشأ خود را مدیون یک میم اینترنتی محبوب به نام "Doge" است که نمایش کارتونی شیبا اینو (نژاد سگ ژاپنی) با متن پراکنده با فونت Comic Sans نمایش داده شده است. Dogecoin در سال 2013 راه اندازی شد و شبکه آن یک فورک از Litecoin است که خود بر اساس کدی است که زیربنای بیت کوین است. 

در حالی که Dogecoin در ابتدا به عنوان تقلیدی از تکثیر آلت کوین ها ایجاد شد که در سال های پس از عرضه اولیه بیت کوین به وجود آمدند، شبکه رمزنگاری DOGE از نظر رشد انتظارات را زیر پا گذاشت، یک اکوسیستم فعال را پرورش داد و ارزش بازار را ثابت کرد. فرهنگ اینترنت در اقتصاد دیجیتال بنابراین، Dogecoin  نقش محوری در رشد memecoins در ارزهای دیجیتال ایفا کرده است.

پیشنهاد مطالعه:مهم ترین نکات برای خرید بیت کوین

 چه کسی Dogecoin را ایجاد کرد؟

Dogecoin  توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر ایجاد شد. در ابتدا به عنوان تقلیدی ساده از بیت کوین در نظر گرفته شد. Dogecoin بر روی یک بلاک چین مشابه سایر ارزهای رمزپایه عمل می کند. از مکانیزم اجماع اثبات کار و یک دفتر کل غیرمتمرکز برای ثبت تراکنش ها استفاده می کند.

شما می توانید این ارز  را با خرید دوج کوین در صرافی های ارزهای دیجیتال یا پذیرش آن به عنوان پرداخت برای کالاها و خدمات به دست آورید. می توانید Dogecoin را در بسیاری از کیف پول های ارزهای دیجیتال ذخیره کنید. گزینه های کیف پول مختلفی از جمله کیف پول سخت افزاری، کیف پول نرم افزاری و کیف پول موبایل وجود دارد. اینها امنیت دارایی های شما را فراهم می کنند.

موارد استفاده Dogecoin و جامعه رمزنگاری

علیرغم منشأ غیر جدی آن، Dogecoin  دنبال کننده آنلاین و ارزش بازار قابل توجهی داشته است. Dogecoin که خود را به عنوان ارز دیجیتال «سرگرم کننده و دوستانه» معرفی می کند، به طور فزاینده ای توسط کسانی که به دنبال اضافه کردن یک ارز غیر معمول به سبد رمزنگاری خود هستند، در بازارهای آنلاین کریپتو خرید و فروش می شد. خرید دوج کوین برای بسیاری سودده بود.

در ماه های اول انتشار خود رشد انفجاری را تجربه کرد که حتی باعث شد برای مدت کوتاهی از مجموع حجم معاملات سایر ارزهای رمزنگاری شده (از جمله بیت کوین) در ژانویه 2014 فراتر رود. با ادامه به چالش کشیدن احتمالات، Dogecoin  به نوعی توانست به یک بازار میلیارد دلاری دست یابد. کلاهک بدون کاغذ سفید یا هر مورد قابل استفاده در آن زمان، وضعیت تقلبی و قدرتمند را در جامعه ارزهای دیجیتال تثبیت می کند.

دوج کوین ارزدیجیتال چیست

بنیاد دوج کوین

Dogecoin به جای اینکه به‌عنوان یک فروشگاه ارزش یا به‌عنوان پلتفرمی برای ساخت برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین مورد استفاده قرار گیرد، به عنوان یک روش محبوب برای پاداش دادن به سازندگان محتوای آنلاین با کمک‌های خرد و حمایت از سازمان‌های خیریه با کمک‌های بسیار بزرگ‌تر، در جایگاهی ارزشمند قرار گرفت. 

بنیاد Dogecoin یک شرکت غیرانتفاعی است که از طریق آن جامعه Dogecoin در طول تاریخ کمپین های خیریه انجام داده است. که جامعه Dogecoin در طول تاریخ کمپین های خیریه انجام داده است این یکی از دلایل محبوبیت این ارز و خرید دوج کوین شد.

حضورDogecoin در رسانه ها

Dogecoin از فرهنگ رایج اینترنتی ساخته شده است، و همچنان به حفظ رابطه بازتابی با نفوذ رسانه های اجتماعی ادامه می دهد. به عنوان مثال: در آوریل 2019، ایلان ماسک در توییتر گفت که Dogecoin ممکن است ارز دیجیتال مورد علاقه من باشد. 

بسیاری از مردم بر این باور هستند که این بیانیه باعث افزایش قابل توجه قیمت ارز دیجیتال شده است. به طور مشابه، بین ماه مه 2020 و ژوئیه 2020، قیمت Dogecoin تقریباً 200٪ (از 0.001571 دلار به 0.004398 دلار) پس از انتشار گسترده محتوای مربوط به Dogecoin از دارندگان Dogecoin در پلت فرم رسانه اجتماعی TikTok افزایش یافت.

پیشنهاد مطالعه:کسب درآمد ارزی از سایت Guru

چگونه دوج کوین را ماین کنیم؟

در کنار خرید دوج کوین، می توان برای استخراج آن نیز اقدام نمود. شبکه رمزنگاری Dogecoin برای تولید DOGE جدید و ایمن سازی شبکه به استخراج اثبات کار ( PoW) متکی است. اما برخلاف بیت کوین (BTC) و لایت کوین (LTC)، DOGE یک سکه تورمی است، به این معنی که محدودیتی برای استخراج تعداد سکه های DOGE وجود ندارد. 

با استخراج Dogecoin، هر دقیقه یک بلوک جدید تولید می‌شود، در نتیجه DOGE جدید استخراج می‌شود، که تا حدی به ارزش بازار قابل توجه آن کمک می‌کند. پروتکل Dogecoin در اصل از پروتکل Litecoin جدا شده است و الگوریتم استخراج Scrypt دومی را به اشتراک می گذارد که با الگوریتم استخراج SHA-256 که توسط پروتکل بیت کوین استفاده می شود متفاوت است.

Dogecoin یک ارز دیجیتال با مضمون سگ است که در سال 2013 پیشگام شد و جایگزینی برای انتخاب های معروف تر مانند بیت کوین است. اگرچه ارزش یک Dogecoin فردی بسیار ناچیز است (اغلب بخشی از یک سنت)، اما تعداد زیادی از Dogecoins در گردش با ارزش بازار بیش از یک میلیارد دلار مرتبط است.

دوج کوین ارزدیجیتال چیست

Techopedia Dogecoin  چیست؟

ارز Dogecoin بر اساس یک الگوی رفتاری اینترنتی است که تصویری از شیبا اینو، یک نژاد سگ محبوب ژاپنی را نشان می‌دهد. روی صفحه این ارز، سر شیبا اینو با حرف «D» روی هم قرار گرفته است. هنگام خرید دوج کوین باید در نظر داشت که مانند برخی دیگر از ارزهای دیجیتال، Dogecoin نیز شاهد تغییرات بزرگی در ارزش و استخراج پربار بوده است. 

برخلاف برخی دیگر از ارزهای دیجیتال که در رسانه ملی توجه بیشتری را به خود جلب می کنند، Dogecoin به عنوان یک نوع پول دیجیتال سرگرم کننده و کمتر بحث برانگیز ایجاد شد. بخشی از محبوبیت آن بر اساس ریشه های بی ضرر آن است، زیرا کاربران و ماینرها مجبور نیستند با انشعاب مداوم و جنجال های اجتماعی که با آن همراه بوده است کنار بیایند.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد