پرداخت هزینه آزمون DSH زبان آلمانی

پرداخت هزینه آزمون DSH زبان آلمانی

توسط : تیم محتوا
1,362

چنانچه قصد داشته باشید برای ادامه تحصیل، به یکی از دانشگاه های آلمان بروید، لازم است که آزمون DSH را که به زبان آلمانی است بگذرانید. این آزمون می تواند مهارت شما را در زبان آلمانی سنجش کرده و بستر مناسبی برای تحصیلی موفق در آلمان باشد. در این جا توضیحاتی در خصوص این آزمون و پرداخت هزینه آزمون DSH زبان آلمانی را ارائه خواهیم داد.

مزیت آزمون DSH 

می توان گفت که آزمون DSH برای تمامی دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند، مناسب است. این یک مدرک معتبر زبان است که می توان به تمامی موسسات آموزش عالی در آلمان ارائه نمود.در صورت موفقیت در این آزمون می توان به دانشگاه های آلمان وارد شد. 

پیشنهاد مطالعهکشور های ارزان برای تحصیل در خارج از کشور

این آزمون برای آن طراحی شده است که بتواند، میزان مهارت و توانایی افراد را در زبان آلمانی محک بزند. در صورتی که درک خوبی از یک سخنرانی آلمانی داشته و مفاهیم را به خوبی درک می کنید، یا به خوبی می توانید در مباحث علمی به صورت کتبی و شفاهی، سوالات را پاسخ گو باشید، می توانید با موفقیت در آزمون DSH نیز شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایید..

توجه داشته باشید که برای این آزمون، کلاس های آمادگی برگزار می شود که در دانشگاه ها برگزار می شود. برای کسانی که در کلاس شرکت می کنند، این امکان ایجاد شده است که دو بار در سال ، آزمون DSH extern را بدهند. البته شرکت در کلاس ها یک امتیاز محسوب می شود.

پرداخت هزینه آزمون DSH زبان آلمانی

نحوه ثبت نام آزمون DSH

می توانید برای ثبت نام در آزمون DSH، لازم است که فرم های مربوطه را به صورت آنلاین یا در دفاتر مربوط به این آزمون تکمیل نمایید. یک هفته پس از تحویل فرم ثبت نام خود، لازم است که هزینه ثبت نام آزمون را پرداخت نمایید. این درحالی است که می بایست پرداخت هزینه آزمون و فرم ثبت نام شما توسط Deutschkurse صورت گیرد.

پس از این مراحل، می توانید در خصوص آزمون خود، اطلاعات کامل تری را دریافت نمایید. با توجه به محدود بودن ظرفیت این آزمون، چنانچه قصد شرکت در آن را دارید، در خصوص ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون، اقداماتی سریع انجام دهید.

پرداخت هزینه آزمون DSH زبان آلمانی

هزینه آزمون DSH

مبلغ هزینه ای که هر دانشگاه در کشور آلمان در خصوص این آزمون دریافت می کند، متفاوت است. از همین روست که لازم است پس از انتخاب دانشگاه، در خصوص هزینه مربوط به آزمون DSH از دانشگاه خود کسب تکلیف نمایید. به طور معمول این هزینه بین چهل تا یکصد و هفتاد یورو می باشد.

به خاطر داشته باشید، هر کس می تواتد دو بار ثبت نام در این آزمون را انجام دهد. در صورتی که برای پرداخت هزینه آزمون DSH زبان آلمانی ، مساله دارید، می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نموده و برای تهیه کارت های اعتباری مسترکارت یا ویزاکارت اقدام نمایید. کارشناسان با تجربه در 20پیمنت می توانند شما را در این خصوص راهنمایی نمایند.

پیشنهاد مطالعهآزمون آنلاین PMP

معافیت در آزمون DSH 

کسانی که مدرک معتبری از موسسه های عالی در کشور آلمان داشته باشند و یا مهارت زبان آلمانی دارند، از آزمون DSH معاف هستند. متقاضیانی که سطح دو DSD II را دارند و یا کسانی که بخشی از تحصیلات دبیرستانی خود را در کشور آلمان بوده اند، می توانند بدون آزمون DSH وارد دانشگاه های آلمان برای ادامه تحصیل شوند.

پرداخت هزینه آزمون DSH زبان آلمانی

دو مرحله اصلی آزمون DSH زبان آلمانی 

در هر آزمون، دو مرحله اصلی وجود دارد. این آزمون به شکل کتبی و شفاهی صورت می گیرد که امتیاز بین یک تا سه به آن ها داده می شود. امتیاز دو شرط قبولی هر فرد می باشد. ابتدا آزمون کتبی برگزار می شود و سپس آزمون شفاهی انجام می شود.

الف – آزمون کتبی DSH :

در بخش کتبی این آزمون مهارت های شنیداری، درک مطلب و نوشتار را مورد ارزیابی قرار می دهند. البته قالب اصلی امتحان، در هر دانشگاهی متفاوت است. اما به طور کلی، آن چه که مهم است این است که در دستور زبان آلمانی تسلط داشته و این موضوع ده درصد از نمره کلی را در بر می گیرد.

سنجش مهارت شنیداری در این آزمون حدود هشتاد دقیقه طول خواهد کشید. یک سخنرانی ده دقیقه ای خواهید داشت و پس از آن باید به هشت سوال محتوایی پاسخ دهید. این متن دو بار تکرار می شود و بین دو مرحله حدود پنج دقیقه زمان خواهید داشت. پس از آن که دومین مرحله پخش شود، پنجاه دقیقه فرصت خواهید داشت که پاسخ های خود را وارد نمایید.

پیشنهاد مطالعهISI آی اس آی چیست چگونه مقاله ISI بنویسیم

در خصوص درک مطلب می توان گفت که شامل دو بخش است که شامل دستور زبان و درک مطلب می باشد و فرصت آن نود دقیقه خواهد بود. این بخش با گرامر شروع شده و هشت سوال در آن گنجانده شده است. لازم است که این سوالات را مطابق با ساختار دستوری معینی، بدون آن که معنای آن را تغییر دهید، باز نویسی کنید.

اما در خصوص بخش نوشتاری، به شما هفتاد دقیقه فرصت داده خواهد شد تا یک متن حدود سیصد کلمه را وارد نمایید. شما باید یک تصویر را وصف کرده و آن را به خوبی توضیح دهید.

پرداخت هزینه آزمون DSH زبان آلمانی

ب - آزمون شفاهی DSH

در این قسمت از آزمون DSH که بخش شفاهی می باشد، لازم است که به صورت مستقیم با ممتحن صحبت نمایید. ایشان نمره ای بین یک تا سه را برای شما منظور خواهد کرد. به طور معمول این آزمون در مراکز معین یا در خود دانشگاه انجام می شود.

در بخش مهارت گفتاری این آزمون که یک هفته پس از آزمون کتبی صورت می گیرد، سی دقیقه زمان خواهید داشت. برای آن که برای این بخش از آزمون دعوت شوید، لازم است که حداقل نمره DSH 1 را دریافت کرده باشید.

شما باید یک متن کوتاه یا یک تصویر را شرح دهید و برای این کار حدود بیست دقیقه فرصت دارید و پس از آن پنج دقیقه فرصت خواهید داشت تا آن را ارائه کنید. این امکان برای شما وجود دارد که نت برداری کرده و از فرهنگ لغت استفاده نمایید. سپس در خصوص موضوعی که ارائه شده است با ممتحن خود وارد گفتگو می شوید.

پیشنهاد مطالعهشناسه دیجیتالی مقاله DOI چیست

اگر فردی بتواند در آزمون کتبی خود، نمره سه را دریافت نماید، الزامی به شرکت در آزمون شفاهی نخواهد داشت. در صوریت که دانش آموزی گواهی نامه معتبری از زبان آلمانی داشته باشد، نیازی به شرکت در آزمون و مدرک DSH  نخواهد داشت. 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد