صفر تا صد تحصیل در اسپانیا

صفر تا صد تحصیل در اسپانیا

توسط : تیم محتوا
829

برای بسیاری از افرادی که تصمیم به تحصیل در اروپا دارند، تحصیل در اسپانیا یک گزینه مناسب است که می تواند آینده ای موفق را برای ایشان رقم زند. در این جا صفر تا صد تحصیل در اسپانیا را آورده ایم تا بتوانید در این خصوص با آگاهی کامل، تصمیم گیری نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با با 20پیمنت همراه باشید.

کشور اسپانیا، در بخش جنوب غربی اروپا واقع شده است و با جمعیت چهل و نه میلیونی دارای آب و هوایی مناسب می باشد. به طور معمول در فصول زمستانی با هوایی میان 6- الی 18- درجه روبرو خواهید بود و در تابستان نیز دمای میان 15 الی 35 درجه را تجربه می کنید. 

این کشور دارای زبان های اسپانیایی، باسک و کاتالان بوده و اغلب مردم این کشور کاتولیک هستند. آنچه که کاملا روشن است مردم اسپانیا دارای نرخ امید به زندگی بالایی بوده و از کیفیت زندگی مناسبی برخوردار هستند. این کشور به دلیل امکانات مناسبی که برای سیستم آموزشی خود به خصوص در رشته های پزشکی و اقتصاد ایجاد کرده است، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی واقع شده است.

سیستم آموزشی در این کشور به زبان انگلیسی بوده و سی دانشگاه دولتی و خصوصی دارد. در مقایسه با دیگر کشورها، می توان گفت که تحصیل در اسپانیا، دارای هزینه های منناسب تری بوده و دانشجویان می توانند زندگی دانشجویی مناسبی را برای خود در این کشور رقم بزنند.

صفر تا صد تحصیل در اسپانیا

چرا تحصیل در اسپانیا را انتخاب کنیم ؟

اما دلیل آن که بسیاری از دانشجویان، تحصیل در اسپانیا را در اولویت های خود داشته و قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند این است که این کشور، یکی از اعضای اتحادیه اروپا بوده و دارای شرایط بسیار مناسبی در دانشگاه های خود می باشد. 

مزایای تحصیلی که اسپانیا به دانشجویان اعطا می کند و همچنین اعتبار زیادی که دانشگاه های این کشور در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای اروپایی دارد، باعث شده است که تحصیل در اسپانیا مورد توجه دانشجویان بین المللی باشد. ضمن آنکه با مدارک دریافتی از دانشگاه های این کشور؛ این امکان را دارند تا در کشورهای اروپایی دیگر ، مشغول به کار شده و اقامت دریافت نمایند.

پیشنهاد مطالعهکشور های ارزان برای تحصیل در خارج از کشور

مزیت های عالی تحصیل در اسپانیا 

برای دانشجویانی که مدارک لیسانس یا فوق لیسانس خود را از دانشگاه های آزاد یا تایید شده وزارت علوم دریافت کرده باشند، این موقعیت وجود دارد که برای تحصیل در مقاطع ارشد یا دکترا، از دانشگاه های معتبر کشور اسپانیا، پذیرش بگیرند. 

هزینه های تحصیل در اسپانیا برای دوره کارشناسی ارشد، حدود شش هزار یورو در یک سال بوده و در اغلب دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس انجام می شود. البته تدریس به زبان اسپانیایی نیز وجود دارد.

اما برای کسانی که می خواهند در دوره دکترا در اسپانیا تحصیل کنند هزینه پانصد یورو می باشد که می توان گفت، تقریبا رایگان خواهد بود. در این مقطع نیز، بایستی مدرک زبان انگلیسی را برای تحصیل داشته باشند.

البته یکی از امکاناتی که برای دانشجویان بین المللی وجود دارد این است که علیرغم محدودیت های موجود در خصوص دریافت بورسیه تحصیلی، در صورتی که مقالات و یا کنفرانس های بین المللی داشته و نمرات زبان و معدل آن ها بالا باشد، می توانند از مزایای بورسیه در مقاطع دکترا استفاده نمایند.

تحصیل در اسپانیا به دلیل بالا بودن رنکینگ دانشگاه های این کشور و وجود تجهیزات و امکانات آموزشی بالا، می تواند یک مزیت عالی باشد. رتبه دانشگاه های این کشور در اغلب رشته ها کمتر از چهارصد می باشد. همچنین تدریس در عمده دانشگاه های اسپانیا به زبان انگلیسی می باشد. 

کمتر بودن هزینه های تحصیل در مقایسه با کشورهایی همچون انگلیس یا سوئیس، در کنار امکانات تحصیلی عالی ، می تواند جاذبه مناسبی باشد تا دانشجویان این کشور را انتخاب نمایند. ضمن آن که امکان کار در کنار تحصیل در این کشور وجود داشته و پس از پنج سال نیز می توانند اقامت دائمی از اسپانیا دریافت کنند.

ضرورت زبان اسپانیایی در مقطع کارشناسی 

یکی از مواردی که متقاضیان مقاطع کارشناسی برای تحصیل در اسپانیا باید مدنظر داشته باشند، این است که تدریس به زبان اسپانیایی بوده و درخواست کنندگان لازم است که به این زبان تسلط پیدا کنند و پیش از شروع تحصیل در این کشور، بایستی زبان اسپانیایی را بیاموزند.

صفر تا صد تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در مقطع ابتدایی

سیستم آموزشی کشور اسپانیا از سه سالگی در مهدهای کودک آغاز می شود که که دوره ای سه ساله بوده و سال سوم به صورت اجباری خواهد بود. در مقطع ابتدایی کودکان تحصیل را از شش سالگی آغاز کرده و تا یازده سالگی آن را به پایان خواهند رسانید. 

این دوره پنج ساله در مقطع ابتدایی در اسپانیا، با مدرک Bachiller به پایان می رسد. بنابراین کودکان در اسپانیا، الزام است که در سن شش سالگی تحصیل خود را در مدارس شروع کرده و پس از اتمام دوره ابتدایی به مقطع دبیرستان وارد می شوند که تا سن شانزده سالگی ادامه خواهد داشت. در این مدت، دانش آموزان به زبان انگلیسی نیز تسلط خواهند یافت. در صورتی که تصمیم داشته باشند برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه های اسپانیا وارد شوند، دوره یکساله پیش از دانشگاه را نیز بایستی بگذرانند.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در سوئد

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی

برای آن که بتوانید تحصیل در اسپانیا را در دانشگاه های برتر این کشور تجربه کنید، لازم است که دوره های پنج تا نه ماه کالج را پشت سر گذاشته و در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنید. نمره قبولی در این آزمون، مجوز ورود شما به دانشگاه خواهد بود.

برای کسانی که در دوره کالج مشغول به تحصیل در اسپانیا هستند، امکان کار کردن وجود ندارد. اما پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، می توانند به طور پاره وقت، مشغول به کار شوند. این روال برای شرکت در رشته های پزشکی نیز مطرح است . 

برای متقاضیان تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی، دوره تحصیل چهارساله بوده و زبان تدریس نیز اسپانیایی است. برای متقاضیان ایرانی، بهتر است که آموزش زبان اسپانیایی را پیش از مهاجرت انجام داده و مدرک لازم را دریافت کنند. به دلیل آن که برای طی کردن دوره های آموزش زبان اسپانیایی در کشور اسپانیا و در کالج های آن ، می تواند عاملی برای مخالفت سفارت در خصوص اعطای ویزا باشد. زیرا پیش از مهاجرت، لازم است که پذیرش تحصیل از یکی از دانشگاه های اسپانیا را دریافت کرده باشید. 

صفر تا صد تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد

اما برای کسانی که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل در اسپانیا را تجربه کنند، لازم است که بین دو الی چهار ترم زمان صرف کنند. در صورتی که برای این مقطع از دانشگاه های اسپانیا درخواست داشته باشید، می توانید بدون داشتن مدرک زبان تقاضای خود را برای پذیرش ارسال کنید.

در این مقطع با هزینه ای حدود هشت هزار یورو روبرو خواهید بود و تدریس در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی و یا اسپانیایی خواهد بود. مهم ترین مزیت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور، این است که فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس، می توانند بدون هر گونه آزمون ورودی، تحصیلات خود را در مقطع دکتری ادامه دهند. 

دانشجویان این مقطع همچنین اجازه خواهند داشت تا حدود بیست ساعت در هفته ، مشغول به کار شده و حقوقی حدود ده یورو برای هر ساعت دریافت نمایند. بدین ترتیب خواهند توانست همزمان با تحصیل خود، درآمد مناسبی داشته و زندگی تحصیلی خود را به خوبی پوشش دهند و هزینه سالانه تحصیل را تامین نمایند.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در ژاپن

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد، می توانند تحصیل در اسپانیا را در مقطع دکتری طی سه تا پنج سال ادامه دهند. این مقطع از تحصیلی، به صورت دوره های تحقیقاتی بوده و می توان پس از اتمام سال سوم، پایان نامه خود را تحویل داده و از آن دفاع کرد.

نکته قابل توجه این است که تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری، به صورت رایگان بوده و در صورتی که دانشجویان دارای رزومه ای قوی باشند، می توانند بورسیه های لازم را نیز کسب نمایند. تحصیل در این مقطع، به زبان انگلیسی بوده و نیازی به داشتن مدرک زبان نمی باشد. 

این گونه از دانشجویان، در کنار تحصیل در اسپانیا، می توانند حدود سی ساعت در هفته به کار مشغول شده و حقوقی حدود ده یورو برای هر ساعت را دریافت می کنند که با توجه به رایگان بودن تحصیل، امکان مناسبی برای دانشجویان مقطع دکتری خواهد بود که هزینه های زندگی خود را حین تحصیل، تامین نمایند. ضمن آن که این دانشجویان، خواهند توانست به عنوان دستیار استاد درآمد حدود یک هزار و پانصد یورو در ماه داشته باشند.

بورسیه تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری

برای آن  که دانشجویان مقطع دکتری بتوانند با شانس بیشتری، بورسیه تحصیل در اسپانیا را دریافت کنند، لازم است که مدارک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه های معتبری دریافت کرده و دارای مدرک زبان آیلتس 6.5 باشند. همچنین اعتماد استاد راهنمای خود را جلب کرده و مقالات، کتاب یا کنفرانس های بین المللی داشته باشند. در این خصوص می توانید با کارشناسان 20پیمنت نیز مشورت نموده و مسیر صحیحی را برای ادامه تحصیل در اسپانیا بیابید.

صفر تا صد تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا در رشته پزشکی

برای تحصیل در رشته پزشکی، در دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت  ایران باشد، لازم است که به زبان اسپانیایی مسلط باشید. زیرا هیچ کدام از این دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس نمی شوند. طول دوره رشته پزشکی شش ساله بوده و برای دندانپزشکی لازم است که دوره پنج ساله را طی نمایید.

به طور معمول هزینه این دوره ها میان چهار الی شش هزار یورو برای هر سال خواهد بود.

برای دانشجویان رشته پزشکی، دو سال ابتدایی تحصیل در اسپانیا، در خصوص مطالعات بالینی خواهد بود که شامل درس هایی همچون فیزیک، زیست و آناتومی است و تمامی این دروس به زبان اسپانیایی ارائه می شود. برای دریافت پذیرش رشته پزشکی در اسپانیا، لازم است که درخواست ویزای تحصیلی را در کشور اسپانیا ارائه کنید.

بسیاری از کسانی که قصد تحصیل در اسپانیا را دارند، تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی را انتخاب کرده و به اسپانیا مهاجرت می کنند. هزینه های مناسب تحصیل در این کشور، بهترین انگیزه برای کسانی است که می خواهند در دانشگاه های معتبر اروپایی ادامه تحصیل دهند. 

در خصوص رشته دندانپزشکی، چندین موسسه محدود وجود دارند که تدریس را به زبان انگلیسی ارائه می نمایند و دانشجویانی که می خواهند تحصیل به زبان انگلیسی را داشته باشند، لازم است که در این موسسات درخواست خود را ارائه کنند. البته به خاطر داشته باشید که این موسسات از نظر وزارت بهداشت ایران، تایید شده نیستند و هزینه های بالاتری در مقایسه با دانشگاه های دولتی و خصوصی تایید شده دارند. 

اما این موسسات نیز دارای دوره های پنج الی شش ساله برای تحصیل در دوره پزشکی بوده و برای درخواست در رشته های این دانشگاه بایستی مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی را داشته باشند.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در فرانسه

هزینه های تحصیل در اسپانیا 

برای تحصیل در اسپانیا، لازم است یک هزینه ثابت را پرداخت نمایید که عمدتا این هزینه ثابت است و در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه های دولتی اسپانیا، حدود بیست و دو الی شصت و شش یورو می باشد که هر ساله توسط دولت اعلام خواهد شد. اما به طور کلی در مقاطع کارشناسی، برای تحصیل در اسپانیا، در دانشگاه های دولتی حدود چهار الی شش هزار یورو هزینه خواهد داشت. این درحالی است که برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور، بین شش الی هجده هزار یورو هزینه سالانه دارد.

برای مقاطع کارشناسی ارشد این هزینه به مبلغ شش الی هشت هزار یورو به صورت سالانه در دانشگاه های دولتی بوده و برای مقاطع دکتری تنها مبلغ پانصد یورو منظور می شود که همراه با بیمه و خدمات دانشجویی بوده و می توان گفت که تحصیل در این مقطع در اسپانیا رایگان محسوب می شود.

برای ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه های اسپانیا و انجام مراحل دریافت ویزای تحصیلی، می توانید از کارشناسان 20پیمنت یاری بگیرید. 

صفر تا صد تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا با شهریه اندک

شاید بتوان گفت که تحصیل در اسپانیا دارای هزینه هایی پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی است. دولت اسپانیا، به دانشجویان بین المللی مزایایی را ارائه می دهد که می تواند آن ها را در هزینه های تحصیل یاری دهد. ضمن آن که کار حین تحصیل، در تمامی مقاطع، کمک موثری در تامین این هزینه ها خواهد بود. 

دانشجویان بین المللی عمدتا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، از کمک هزینه های تحصیلی استفاده کرده و می توانند در پروژه های تحقیقاتی شرکت کرده و درآمدهای خوبی را دریافت کنند. با این شرایط برای بسیاری از دانشجویان در این مقاطع، تحصیل در اسپانیا به شکل رایگان درآمده و می توانند با خیالی آسوده به تحصیلات خود ادامه داده و در صورت اتمام تحصیل در این کشور، مشغول به کار شده و اقامت دائم نیز دریافت نمایند.

در صورتی که در پروژه های تحقیقاتی موفق بوده و یا رزومه های قوی داشته باشند، می توانند از بورسیه های دولتی دانشگاه های اسپانیا استفاده کرده و هزینه های تحصیلی و زندگی خود را به خوبی تامین کرده و زندگی در کیفیت بالای اسپانیا را تجربه نمایند.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در ایتالیا

بورسیه های تحصیلی اسپانیا 

همان گونه که اشاره شد، دانشجویان بین المللی می توانند بورسیه های تحصیلی متفاوتی را از دانشگاه های دولتی این کشور دریافت کنند. این بورسیه ها می تواند در شکل های مختلفی ارائه شود که از آن جمله می توان به پرداخت هزینه های تحصیلی اشاره نمود. همچنین ممکن است بورسیه اعطا شده بتواند مزایای دیگری را در کنار هزینه و شهریه تحصیل تامین نماید.

برای داشتن این بورسیه ها، لازم است که مدرک زبان معتبر و رزومه ای قوی داشت تا شانس دریافت بورسیه های قوی را بالاتر برد. به طور معمول بورسیه ها در دانشگاه های اسپانیا به دانشجویانی تعلق می گیرد که از استعدادهای بالایی برخوردار بوده و آینده روشنی را در آن ها می توان متصور شد. 

برای آشنایی بیشتر در خصوص بورسیه ها و دانشگاه های معتبر اسپانیا، می توانید با کارشناسان 20پیمنت مشورت نمایید.

ویزای تحصیل در اسپانیا

اولین قدم برای آن که بتوانید جهت تحصیل در اسپانیا قدم بردارید این است که پذیرش و موافقت دانشگاهی که تصمیم دارید در آن تحصیل نمایید را دریافت کرده و سپس برای دریافت ویزای دانشجویی،  درخواست خود را ثبت نمایید. دریافت ویزای تحصیلی در اسپانیا دارای مراحل مختلفی است که در اینجا به آن ها اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعهصفر تا صد تحصیل در هلند

برای ویزای تحصیل در اسپانیا، سه نوع متفاوت وجود دارد.

در صورتی که تحصیل کمتر از نود روز دارید، می توانید به سفارت اسپانیا رفته و درخواست ویزا نمایید. این نوع از ویزا به سرعت آماده شده و مراحل طولانی ندارد. 

نوع دیگر ویزای تحصیلی، برای تحصیل به مدت سه تا شش ماه، صادر می شود که مخصوص افرادی است که تصمیم گرفته اند دوره های زبان اسپانیایی را در کشور اسپانیا در دانشگاه ها یا کالج های آن بگذرانند. 

اما نوع سوم ویزای تحصیلی برای بیش از شش ماه بوده که برای تحصیل در کشور اسپانیا، مجوز اقامت به صورت موقت نیز لازم است که پس از آن که به کشور اسپانیا وارد شدید، می بایست نهایتا تا مدت سی روز، در خصوص دریافت مجوز اقامت موقت اقدام کرده و آن را دریافت نمایید.

صفر تا صد تحصیل در اسپانیا

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی، متناسب با رشته ای که قصد تحصیل دارید و کنسولگری که مراجعه کرده اید، شرایط متفاوتی برای شما منظور می شود. به طور معمول روند صدور ویزای تحصیلی برای همگان بین دو الی سه ماه بوده و لازم است که به طور تقریبی سه ماه پیش از زمان سفر، اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایید. برای این کار هزینه شصت یورو را باید بپردازید.

همچنین مدارکی مانند پاسپورت، دو قطعه عکس، ارائه کارت شناسایی، تصویر درخواست صدور ویزای شنگن، نامه پذیرش دانشگاه که در آن رشته تحصیلی با تمامی مشخصات دانشگاه اعلام شده باشد، بیمه سلامت، گواهی عدم سابقه کیفری، نامه تمکن مالی و مدارک معتبر در خصوص اجاره خانه یا پذیرش خوابگاه را باید برای صدور ویزای تحصیلی ارائه نمایید.

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد