بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری

بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری

توسط : تیم محتوا
1,353

فریلنسینگ به دلایل مختلف به طور فزاینده ای محبوب شده است. از زمان رکود در سال 2007، برخی از مشاوران مالی جریان های درآمدی متعددی را برای ایجاد ثبات مالی توصیه کرده اند. بسیاری از بهترین نقش های برنامه نویسی مستقل نیاز به تجربه قابل توجهی در یک یا چند برنامه دارند، با این حال، کار پاره وقت آزاد راهی عالی برای افزایش مهارت های شما و باز کردن تجربیات جدید است. در اینجا به بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری می پردازیم که با کمک آنها می توانید به درآمد دلاری برسید.

فریلنسینگ چیست؟

کدنویسان یا برنامه نویسان آزاد اغلب برای کمک به یک پروژه خاص برای یک شرکت استخدام می شوند. برنامه روزانه برای برنامه نویسان آزاد متفاوت خواهد بود، اما در اینجا برخی از روش هایی وجود دارد که ممکن است با آنها روبرو شوید.

اکثر فریلنسرها از راه دور کار می کنند، به ویژه از زمانی که کووید، فرهنگ اداری را تغییر داد. با این حال، هنوز هم می‌توانید منتظر جلسات منظم و بررسی حضوری با تیم خود باشید. تیم‌ های فناوری معمولاً یک جلسه روزانه دارند که در آن همه از پیشرفت و چالش‌های خود گزارش می‌دهند. بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری می تواند به شما در کسب درآمد بیشتر کمک کند.

به‌ علاوه، ممکن است گاهی با مشتریان ملاقات داشته باشید. پروژه ها و پیشرفت ها معمولاً در یک سیستم مدیریت پروژه مانند Hubstaff یا Asana ردیابی می شوند. اگر در یک دفتر فناوری کار کرده باشید، متوجه خواهید شد که بسیاری از کارهای روتین فریلنسری مانند کار حضوری است.

مزایای فریلنسینگ چیست؟

انعطاف پذیری یک مزیت عمده برای برنامه نویسی مستقل تمام وقت است. فریلنسینگ به شما امکان می دهد تعیین کنید که چه زمانی، کجا و چند ساعت کار می کنید. اکثر فریلنسرهای موفق به شما می گویند که برنامه ریزی و سازماندهی کلید حفظ کسب و کار فریلنسری شماست.

بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری می تواند رشد حرفه ای سریع تری ایجاد کند. از آنجایی که پروژه های خود را سرعت می دهید و انتخاب می کنید، می توانید مهارت های خود را با سرعت بیشتری نسبت به یک نقش تمام وقت گسترش داده یا ارتقا دهید.

اگر می خواهید به صورت پاره وقت یا علاوه بر شغل تمام وقت خود به صورت آزاد کار کنید، احتمالاً به دنبال درآمد اضافی هستید. با تخصص در یک کد یا مجموعه مهارت خاص، می توانید نرخ بالاتری را برای کار خود درخواست کنید که به شما امکان می دهد حتی اگر ساعات کمتری به صورت آزاد کار کنید، درآمد بیشتری کسب کنید.

بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری

درآمد یک کدنویس آزاد چقدر است؟

نرخ فریلنسینگ بسته به مهارت و تجربه متفاوت است. در بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری هرچه زبان های برنامه نویسی بیشتری بلد باشید، می توانید نرخ فریلنسینگ خود را تعیین کنید. یک سایت مشاغل آزاد، می گوید بسته به تجربه، نرخ ها از 25 تا 80 دلار در ساعت متغیر است.

اگر قصد دارید مشاغل آزاد یا تمام وقت یا پاره وقت را انتخاب کنید، باید در مورد تعهدات مالیاتی خود تحقیق کنید.  البته در بسیاری از موارد مالیات از پرداخت های پیمانکار (فریلنسر) کسر نمی شود. اما شما باید بخشی از هر پرداخت را برای پوشش مالیات خود کنار بگذارید.
بهترین مشاغل برنامه نویسی آزاد کدامند؟

ما چند مورد از بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری را جمع آوری کرده ایم که به تخصص و تجربه زیادی نیاز دارند. این موارد اغلب دارای آگهی های شغلی آزاد در سایت های مختلف هستند. اگر تخصص لازم برای استخدام در این زمینه ها را ندارید، نگران نباشید! شما می توانید از این برای تصمیم گیری در مورد آنچه که در آینده باید یاد بگیرید استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه:روش های فروش  آثار هنری دیجیتال

توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل

توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل از ابتدا تا انتها روی توسعه اپلیکیشن کار می کنند، از جمله کدنویسی، رفع اشکال، تجربه کاربری و موارد دیگر. مهارت‌های رایجی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید شامل دانش پلتفرم‌های تلفن همراه، تست‌های خودکار و APIهای RESTful است. 

البته در بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری شما به مهارت کدنویسی در زبان های مختلف نیاز دارید. هرچه زبان های کدنویسی بیشتری بلد باشید، تطبیق پذیری بیشتری خواهید داشت. اگر می‌خواهید به ‌عنوان یک توسعه ‌دهنده برنامه‌های تلفن همراه آزاد باشید، باید پروفایل LinkedIn خود را به‌روزرسانی کرده و رزومه خود را به سایت‌های فریلنسینگ مرتبط مانند UpWork یا Toptal اضافه کنید. 

علاوه بر این، شما بایستی برنامه خود را بسازید و آن را در فروشگاه برنامه مناسب آپلود کنید تا شایستگی خود را نشان دهید. نرخ فریلنسری همیشه متفاوت است، بنابراین مهم است که در مورد مشاغل موجود تحقیق کرده و مهارت های خود را قبل از تعیین نرخ خود مقایسه کنید. 
نرخ توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل در Upwork بسته به مهارت‌ها، می‌تواند از 16 تا 75 دلار در ساعت باشد.

طراح UX

طراحان UX با تجربه کاربری وب سایت ها و اپلیکیشن ها کار می کنند. یک طراح UX قوی، فناوری‌های مرتبط مانند قالب‌بندی، نمونه‌سازی اولیه و نحوه توسعه جریان‌های کاربر را می‌داند. به عنوان بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری، دانستن برخی از کدنویسی های جلویی اغلب مفید است، زیرا با طراحان رابط کاربری (UI) همکاری خواهید کرد.

در گذشته، طراحان UX عمدتاً با مشتریان و کاربران شخصاً کار می کردند. از زمانی که همه‌گیری COVID-19 شروع شد، موقعیت‌های طراحی UX مستقل به طور قابل توجهی رشد کرده است. شما باید وب سایت خود را بسازید تا مهارت های خود را به نمایش بگذارید و خدمات خود را تبلیغ کنید، علاوه بر فعالیت در رسانه های اجتماعی و تابلوهای شغلی.

به طور متوسط، طراحان UX آزاد بین 25 تا 75 دلار در ساعت درآمد دارند. اگر بخشی از نقش UX مانند Wireframing را به عهده بگیرید، ممکن است این نرخ تنظیم شود.

بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری

توسعه دهنده وب

توسعه دهندگان وب که به عنوان طراحان وب یا وب مسترها نیز شناخته می شوند، هنوز در بین صنایع مورد تقاضا هستند. تقریباً هر کسب‌وکار، سلبریتی یا برندی یک وب‌سایت دارد و احتمالاً یک مدیر وب‌سایت در نقطه‌ای از مسیر درگیر است.

در حالی که نرخ بر اساس تجربه شما و کار درخواستی متفاوت خواهد بود، اکثر توسعه دهندگان وب می توانند انتظار داشته باشند که بین 61 تا 80 دلار در ساعت هزینه دریافت کنند.

طراح ایمیل

طراحی ایمیل یک گزینه مستقل عالی و بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری برای افرادی است که در زمینه بازاریابی و طراحی و همچنین کدنویسی تجربه دارند. اگر مهارت های کدنویسی محدودی دارید، ممکن است بخواهید از اینجا شروع کنید، زیرا تنها زبان های برنامه نویسی مورد نیاز HTML و CSS هستند. 

بسیاری از مشاغل کوچک از ابزارهای مدیریت ایمیل مانند Active Campaign یا MailChimp استفاده می کنند، بنابراین تجربه در این برنامه ها نیز مفید است. بسته به مشتری، ممکن است برای طراحی یک پاسخ خودکار یا یک سری ایمیل مارک دار استخدام شوید. 

دانش ابزارهای طراحی مانند Photoshop، Illustrator  و یا Dreamweaver نیز مهم است. برخی از مشتریان ممکن است کپی را برای شما آماده کرده باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بخواهند این را نیز تکمیل کنید.

نرخ فریلنسری برای طراحان ایمیل کمی کمتر از سایر مشاغل ذکر شده در اینجا است. از آنجایی که این کار به تخصص کمتری در زمینه کدنویسی نیاز دارد، میانگین نرخ 15-50 دلار در ساعت است.

پیشنهاد مطالعه:یادگیری طراحی با بهترین دوره های فیگما Figma

نویسنده آموزش کدنویسی

اگر علاقه مند به تدریس، نوشتن و دانش قوی کدنویسی در یک یا چند زمینه هستید، ممکن است به نوشتن آموزش های کدنویسی آزاد فکر کنید. آموزش های کدنویسی رایگان یا پولی زیادی در سراسر وب وجود دارد. برخی از شرکت ها ممکن است نویسندگان آموزش را برای توسعه کارمندان استخدام کنند، در حالی که برخی دیگر محتوا را به عنوان بخشی از طرح تجاری خود تولید می کنند.

این که بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری است می تواند در کسب درآمد دلاری شما موثر باشد. ضمن آنکه نوشتن آموزش کدنویسی به طور کلی برای توسعه دهندگان فول استک مناسب است. اگر در زبان خاصی تخصص دارید، آموزش کدنویسی ممکن است راهی عالی برای ساخت رزومه و کسب درآمد اضافی باشد. 

برای کار تمام وقت روی آموزش ها، به تجربه متنوع و قابل توجهی نیاز دارید. نرخ فریلنسری شما می تواند به نرخ یک توسعه دهنده ماهر نزدیک باشد. بر اساس سایت مشاغل فناوری مستقل Arc.dev، توسعه دهندگان فول استک معمولا بین 61 تا 80 دلار در ساعت شارژ می کنند.

ایجاد کننده چالش کدنویسی

اکثر مشاغل کدنویسی در طول فرآیند مصاحبه خود به چالش کدنویسی نیاز دارند. برخی از شرکت های بزرگ فناوری یک چالش کد باز را برای جذب کارکنان بالقوه و جذب بهترین استعدادها ارائه می کنند. کسی باید آن چالش ها را ایجاد کند که وارد خلق چالش کدنویسی شود.

برای اینکه یک خالق چالش برنامه نویسی باشید، به تخصص و تسلط کامل به زبان های مختلف برنامه نویسی محبوب مانند C++، Python و Java نیاز دارید. اگر از تکمیل چالش های کدنویسی لذت می برید و در چند زبان برنامه نویسی تخصص دارید، این موقعیت شغلی آزاد ممکن است بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری و مناسب شما باشد. 

در حالی که ممکن است فریلنسری در چالش های کدنویسی تمام وقت دشوار باشد، می تواند درآمد ثانویه ثابتی را فراهم کند. مانند بسیاری از مشاغل آزاد، نرخ ها بر اساس تجربه و تخصص متفاوت خواهد بود.

بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری

مدرس کدنویسی

مربیان کدنویسی که اغلب به عنوان معلم برنامه نویسی شناخته می شوند، کد را به صورت مجازی یا حضوری آموزش می دهند. برای واجد شرایط بودن برای موقعیت تدریس خصوصی، به دانش سطح کارشناسی حداقل یک زبان برنامه نویسی نیاز دارید.

تجربه قبلی در آموزش ممکن است مورد نیاز باشد، اما نه لزوما. برخی از موقعیت ها به جای مهارت های آموزشی به مهارت های ضبط ویدئو و تولید نیاز دارند. سایر موقعیت ها ممکن است به داوطلبان نیاز داشته باشد که چندین سال تجربه فنی داشته باشند.

اگر می‌خواهید در یک بوت‌کمپ یا محیط‌های دیگر وارد آموزش کد شوید، این می‌تواند فرصت شغلی آزاد خوبی باشد. مشتریان فریلنسرها را در سایت های شغلی مانند Upwork بررسی می کنند، بنابراین دانش کدنویسی به تنهایی برای دریافت نظرات برجسته کافی نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: اکسپرس اینتری چیست و نحوه عملکرد آن

آیا می توان برنامه نویسی را به صورت فریلنسر انجام داد؟

این یک روش معمول برای کار کدنویسی و یک راه عالی برای شروع است. شما می توانید آزادکار باشید تا پول نقد اضافی به دست آورید یا تجربه بیشتری کسب کنید. نرخ شما بسته به تجربه شما و یا چند زبان برنامه نویسی که می دانید متفاوت خواهد بود. 

با توجه به سایت مشاغل آزاد Upwork، نرخ ساعتی کدنویسان آزاد از 25 تا 80 دلار متغیر است. مزایای زیادی برای برنامه نویسی آزاد وجود دارد، از جمله انعطاف پذیری، تنوع کار، و مشاغل فراوان که به شما در کسب درآمد دلاری کمک خواهد کرد.

کدام کدنویسی برای فریلنسری بهتر است؟

ابتدایی ترین زبان های برنامه نویسی که برای کار آزاد نیاز دارید HTML و CSS هستند. می توانید دوره های رایگان برای یادگیری هر دو زبان پیدا کنید. این یک راه عالی برای کسب تجربه کدنویسی به صورت پاره وقت یا کسب درآمد کمی است.

اگر می‌خواهید برنامه‌نویسی را جدی بگیرید، باید جاوا اسکریپت را نیز یاد بگیرید. در حالی که هر سه زبان برنامه نویسی وب را قدرتمند می کنند، جاوا اسکریپت تقریباً در نیمی از وب سایت ها استفاده می شود.

بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری

چگونه می توان مشاغل برنامه نویسی آزاد دریافت کرد؟

روش های مختلفی برای درخواست شغل کدنویسی آزاد وجود دارد. متداول ترین آنها هیئت های شغلی، بازارهای آزاد و شبکه های فریلنسری بررسی شده هستند. سایت های کاریابی شغلی مکان هایی هستند که هر کسی می تواند در آن پست گذاشته یا برای مشاغل مختلف درخواست دهد. 

می توانید Indeed.com، Monster.com یا LinkedIn را امتحان کنید. برخی از سایت های خاص تر برای کارهای متمرکز بر فناوری عبارتند از RemoteOk یا Hubstaff Talent.. سایت های بازار آزاد به طور انحصاری بر استخدام و درخواست کار آزاد متمرکز هستند. Upwork محبوب ترین سایت بازار آزاد است که مشاغلی در زمینه نوشتن، کدنویسی، بازاریابی و مشاغل دیگر دارد.

شبکه‌های فریلنسری تأیید شده، کارفرمایان و متقاضیان را ملزم می‌کنند تا برای استفاده از خدمات خود چندین غربالگری را پشت سر بگذارند. شبکه های محبوب برای کدنویس ها عبارتند از Toptal، Flexiple و Arc.dev که می توان در آنها بهترین شغل برنامه نویسی فریلنسری را یافت. برای ثبت نام در این سایت ها و کسب درآمد ارزی از مشاغل فریلنسری خود، می توانید از کارشناسان 20پیمنت راهنمایی دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد