مهم ترین نکات برای خرید بیت کوین

مهم ترین نکات برای خرید بیت کوین

توسط : تیم محتوا
1,477

سرمایه گذاری در بیت کوین می تواند پیچیده به نظر برسد، اما اینطور نیست. این فقط به یک حساب کاربری در یک سرویس یا صرافی ارز دیجیتال و راهی برای ذخیره ایمن خریدهای شما نیاز دارد. سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به یک حساب مبادله ارز دیجیتال، مدارک شناسایی شخصی (KYC)، یک اتصال امن به اینترنت، یک روش پرداخت و یک کیف پول دیجیتال شخصی خارج از حساب صرافی نیاز دارند. می توانید با توجه به نکات مهم در خصوص خرید بیت کوین و دریافت راهنمایی های تخصصی در این حوزه، ارز دیجیتال خود را خریداری کنید.

روش های مطمئن مبادله بیت کوین

روش های معتبر پرداخت بیت کوین شامل حساب های بانکی، کارت های نقدی و کارت های اعتباری است. همچنین دریافت بیت کوین از طریق صرافی های همتا به همتا (P2P) امکان پذیر است. در واقع، ارزش بیت کوین از ذخیره ارزش و سیستم پرداخت و عرضه محدود آن ناشی می شود.

از آنجایی که یک کیف پول بیت کوین یا حساب صرافی ممکن است به خطر بیفتد، مهم است که در مورد ذخیره سازی ایمن اطلاعات کسب کنید و اقدامات امنیتی لازم را برای رمزارزها انجام دهید. خدماتی مانند Coinbase ، PayPal و Robinhood، از جمله، بیت کوین را می فروشند.

پیشنهاد مطالعه:بهترین کیف پول سخت افزاری کازموس

قبل از خرید بیت کوین

حریم خصوصی و امنیت مسائل مهمی در دنیای بیت کوین هستند. سرمایه گذاران با کلید خصوصی یک آدرس عمومی را به دست می آورند که یک کد رمزنگاری مشابه رمز عبور است. این کلید، هنگام خرید بیت کوین به کاربر اجازه می دهد ارزهای دیجیتال را در حساب خود در بلاک چین بیت کوین بپذیرد که می توانند تراکنش ها را مجاز کنند. 

کلیدهای خصوصی باید مخفی نگه داشته شوند و سرمایه گذاران باید بدانند که موجودی یک آدرس عمومی قابل مشاهده است. افراد می توانند چندین آدرس عمومی ایجاد کنند و مجموعه بیت کوین خود را بر روی بسیاری از آدرس ها توزیع کنند. یک استراتژی خوب این است که سرمایه گذاری های قابل توجه را در آدرس های عمومی که مستقیماً به آدرس های مورد استفاده در تراکنش ها مرتبط نیستند، نگه دارید.

مهم ترین نکات برای خرید بیت کوین

کمتر از 1 بیت کوین

این امکان وجود دارد که سرمایه گذاران کمتر از یک بیت کوین کامل را خریداری کنند. چه یک کیف پول 1 بیت کوین، 15 بیت کوین یا 0.01 بیت کوین باشد، سرمایه گذاران به همان اندازه در معرض فراز و نشیب های ارز دیجیتال هستند. کوین بیس به حداقل سرمایه گذاری 1 واحد پول محلی شما مانند 1 دلار یا 1.23 یورو نیاز دارد.

تاریخچه تراکنش های انجام شده در بلاک چین شفاف است، اما شناسایی اطلاعات کاربر مشخص نیست. در بلاک چین بیت کوین، تنها کلید عمومی کاربر در کنار یک تراکنش ظاهر می شود و تراکنش ها را محرمانه می کند، اما ناشناس نیست. بنابراین می توانید با خرید بیت کوین سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

امکان ردیابی تراکنش های بیت کوین

تراکنش ‌های بیت‌کوین بیشتر از پول نقد قابل ردیابی هستند، زیرا برای عموم در دسترس هستند و ردیابی طرف‌های معامله‌کننده در بلاک چین ارز دیجیتال بسیار دشوار است. با این حال، محققان و FBI ادعا کرده اند که می توانند تراکنش های انجام شده در بلاک چین بیت کوین را با سایر حساب های آنلاین کاربران، از جمله کیف پول دیجیتال آنها، ردیابی کنند.

هنگامی که یک سرمایه گذار یک حساب کاربری در کوین بیس ایجاد می کند، باید شناسه خود را ارائه کند. اگر آنها آن را به کیف پول دیگری ارسال کنند، همچنان می توان آن را به خرید کوین بیس متصل به هویت دارنده حساب ردیابی کرد.   قبل از خرید بیت کوین، حتماً وضعیت قانونی، نظارتی و مالیاتی خرید آن را در محل زندگی خود بررسی کنید.

نحوه خرید بیت کوین

مرحله 1: یک صرافی مطمئن را بیابید. آنها گزینه مناسبی برای معاملات بیت کوین هستند؛ زیرا ویژگی های گسترده و ارزهای دیجیتال بیشتری را برای تجارت ارائه می دهند. صرافی‌ها همچنین به سرمایه‌گذاران امکان خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال را می‌دهند و به کاربران این اجازه را می‌دهند که رمزارزها را برای حفظ امنیت به کیف پول آنلاین خود منتقل کنند.

انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال وجود دارد. نحوه عملکرد صرافی ها تفاوت دارد. برخی به کاربران اجازه می دهند ناشناس بمانند و غیرمتمرکز هستند و نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی کاربران ندارند. برای برخی جمعیت‌شناختی، از جمله پناهندگان یا آن‌هایی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که زیرساخت‌های اعتباری دولتی یا بانکی ندارند، مبادلات ناشناس می‌تواند به ورود آن‌ها به جریان اصلی اقتصاد کمک کند.

صرافی های محبوب در ایالات متحده برای خرید بیت کوین غیرمتمرکز نیستند و از قوانینی پیروی می کنند که کاربران را ملزم به ارائه اسناد شناسایی می کند. این صرافی ها عبارتند از Coinbase، Kraken، Gemini و Binance  هستند که ارزهای دیجیتال متنوعی را ارائه می دهند. هنگام ایجاد یک حساب صرافی ارز دیجیتال، از احراز هویت دو مرحله‌ای و رمز عبور طولانی و منحصربه‌فرد استفاده کنید که شامل حروف مختلف (کوچک و بزرگ) کاراکترها و اعداد خاص است.

پیشنهاد مطالعه:خرید ارز دیجیتال از صرافی بدون احراز هویت

مرحله 2: صرافی خود را به گزینه پرداخت وصل کنید.

بسته به صرافی، شناسایی شخصی ممکن است مورد نیاز باشد و ممکن است به این معنا باشد که باید تصویر گواهینامه رانندگی یا کارت تامین اجتماعی و همچنین اطلاعاتی درباره کارفرما و منبع وجوه خود را وارد کنید. روش کار تقریبا با راه اندازی یک حساب کارگزاری معمولی شباهت دارد.

در اکثر صرافی‌ها هنگام خرید بیت کوین می‌توانید حساب بانکی خود را مستقیماً متصل کنید یا می‌توانید آن را به یک کارت نقدی یا اعتباری پیوند دهید. اگرچه می‌توانید از کارت اعتباری برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنید، اما نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند هزینه کلی خرید یک توکن را با هزینه‌های بهره کارت اعتباری افزایش دهد. 

بیت کوین در بسیاری از کشورها قانونی است، اما برخی از بانک ها ممکن است سپرده گذاری به سایت ها یا صرافی های مرتبط با رمزنگاری را زیر سوال ببرند یا حتی آن را متوقف کنند. کارمزدها برای سپرده گذاری از طریق حساب بانکی، بدهی یا کارت اعتباری متفاوت است و صرافی ها نیز برای هر تراکنش کارمزد دریافت می کنند.

مهم ترین نکات برای خرید بیت کوین

مرحله 3: ثبت سفارش

صرافی‌های ارزهای دیجیتال تکامل یافته‌اند و اکنون از همان ویژگی‌های همتایان کارگزاری سهام خود تقلید می‌کنند. صرافی های رمز ارزها دارای چندین روش سرمایه گذاری هستند. تقریباً همه صرافی‌های ارز دیجیتال هم سفارش‌های بازار و هم سفارش‌های محدود را ارائه می‌کنند و برخی نیز سفارش‌های توقف ضرر هنگام خرید بیت کوین ارائه می‌کنند.

Kraken  بیشترین انواع سفارش را ارائه می دهد که شامل سفارشات بازار، حد، توقف ضرر، حد مجاز، برداشت سود و حد سود است. ضمن آنکه صرافی‌ها برای سرمایه گذاری های مکرر در حوزه ارزهای دیجیتال، راه حل هایی را ارائه می کنند تا مشتریان بتوانند به سادگی با میانگین هزینه ها در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

مرحله 4: ذخیره سازی ایمن

ارزهای دیجیتال و کیف پول بیت کوین محلی ایمن و مطمئن برای نگهداری رمز ارزها در امنیت است. پس از خرید بیت کوین نگهداری رمزارز در خارج از صرافی و در کیف پول شخصی تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاران بر کلید خصوصی وجوه کنترل دارند. یک کیف پول صرافی برای دارایی های بزرگ یا بلندمدت ارزهای دیجیتال پیشنهاد می شود، اما توصیه نمی شود.

کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری

کیف پول داغ

کیف پول های آنلاین که به عنوان کیف پول داغ نیز شناخته می شوند، برنامه هایی هستند که روی دستگاه هایی مانند رایانه، تلفن یا تبلت قرار می گیرند. این کیف پول ها کلیدهای خصوصی سکه های شما را در دستگاه های متصل به اینترنت تولید می کنند.

کاربر یک کیف پول آنلاین یا داغ، دارنده کلید خصوصی ارز دیجیتالی نیست که در آن نگهداری می شود. پس از خرید بیت کوین باید در نظر داشته باشید که دارندگان کیف پول داغ که امنیت کافی ایجاد نکرده اند در معرض خطر از دست دادن وجوه به دلیل سرقت قرار دارند. رمزهای عبور قوی، احراز هویت دو مرحله ای و مرور ایمن اینترنت باید حداقل الزامات در نظر گرفته شوند.

کیف‌پول‌های داغ برای مقادیر کمی از ارزهای دیجیتال یا ارزهای دیجیتالی که به طور فعال در صرافی معامله می‌شوند و ممکن است مانند یک حساب جاری استفاده شوند، بهترین هستند.

پیشنهاد مطالعه:کیف پول اتمیک

کیف پول سرد

یک کیف پول سرد به اینترنت متصل نیست و در خطر کمتری در معرض خطر قرار گرفتن است. این کیف پول‌های آفلاین یا کیف‌پول‌های سخت‌افزاری کلید خصوصی کاربر را روی چیزی که به اینترنت متصل نیست ذخیره می‌کند و با نرم‌افزاری عرضه می‌شود که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد بدون به خطر انداختن کلید خصوصی خود، نمونه کارها را مشاهده کنند.

کیف پول سخت افزاری که معمولا پس از خرید بیت کوین به آن نیاز دارید، معمولاً یک دستگاه درایو USB است که کلیدهای خصوصی کاربر را به صورت آفلاین ذخیره می کند. این کیف پول های سخت افزاری، در مقایسه با نوع نرم افزاری یا داغ دارای مزیت هستند. زیرا امکان هک کردن و آلوده کردن سیستم رایانه ای کاربر بسیار کمتر است.

با کیف پول‌های سخت‌افزاری، کلیدهای خصوصی هرگز با رایانه‌های متصل به شبکه یا نرم‌افزارهای بالقوه آسیب‌پذیر در تماس نیستند. بنابراین برای ذخیره بیت کوین یا سایر رمز ارزها، کیف پول سرد ارزهای دیجیتال بهترین گزینه است. با این حال، آنها برای راه اندازی به دانش فنی نیاز دارند.

نحوه خرید بیت کوین با پی پال

این امکان فراهم است تا از طریق یک پردازشگر پرداخت مانند PayPal Holdings Inc. (PYPL) بیت کوین بخرید. دو راه برای خرید بیت کوین با استفاده از پی پال وجود دارد، با اتصال حساب خود به یک کارت نقدی یا حساب بانکی یا استفاده از موجودی حساب پی پال برای خرید ارزهای دیجیتال از یک ارائه دهنده شخص ثالث استفاده کنید.

همچنین می توانید از PayPal برای خرید مستقیم چهار ارز دیجیتال استفاده کنید که شامل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش می شود. وقتی بیت کوین را مستقیماً از پی پال خریداری می کنید، از اسپرد کریپتو یا تفاوت بین قیمت بیت کوین در بازار و نرخ مبادله آن با دلار آمریکا درآمد کسب می کند. 

برای هر خرید، PayPal یک کارمزد تراکنش نیز دریافت می کند که به مبلغ دلاری خریداری شده بستگی دارد. می‌توانید رمزارز، از جمله بیت‌کوین، را از PayPal به کیف پول دارایی دیجیتال خارجی که مالک و کنترل آن هستید، یا به کیف پولی که تحت مالکیت و کنترل شخص دیگری مانند دوست یا یکی از اعضای خانواده است، ارسال کنید. 

پس از خرید بیت کوین، برای ارسال رمز ارز خود به خارج از پی پال، باید آدرس کیف پولی را که می خواهید دارایی ها را در آن ارسال کنید، ارائه دهید. اگر بیت کوین ارسال می کنید، باید از یک آدرس کیف پول مقصد که برای بیت کوین تعیین شده است استفاده کنید. برای مثال نمی توانید از آدرسی که برای بیت کوین کش تعیین شده است استفاده کنید.

مهم ترین نکات برای خرید بیت کوین

نحوه فروش بیت کوین

می‌توانید بیت‌کوین را در همان مکان‌هایی که ارز دیجیتال را خریداری کرده‌اید، مانند صرافی‌های ارز دیجیتال و پلتفرم‌های P2P بفروشید. به طور معمول، فرآیند فروش بیت کوین در این پلتفرم ها مشابه فرآیند خرید بیت کوین است. 

صرافی‌های ارزهای دیجیتال درصدی از مبلغ فروش کریپتو را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. برای مثال، کوین‌بیس می‌گوید ممکن است زمانی که مشتری ارز دیجیتال خود را نقد می‌کند، بسته به روش پرداخت انتخابی، هزینه‌ای را دریافت کند.

صرافی ها معمولا محدودیت هایی برای برداشت کردن به صورت روزانه و ماهانه دارند. بنابراین، پول نقد حاصل از فروش بزرگ ممکن است فوراً در دسترس معامله گر نباشد. با این حال، برای مثال، با  Coinbase، هیچ محدودیتی در میزان فروش ارز دیجیتال وجود ندارد.

جمع بندی

اگر در صنعت ارز دیجیتال تازه وارد هستید، توصیه می شود ضمن دریافت آموزش های لازم در خصوص تحلیل بازار رمز ارزها، راهنمایی های لازم را از کارشناسان دریافت کنید. 20پیمنت می تواند مشاوره های مناسبی را در اختیار شما قرار دهد.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد